Klass Cabriolet

Klass Cabriolet

Bilden är allt i det konvertibla segmentet och Mercedes Benz E Class Cabriolet fäster många lådor. E-klassen ‘Baby S Class Cabriolet’ känns varje tum, och E Class har ett isolerat tygtak, fyra fulla sittplatser och en överraskande Gå Ner ett Kilo I Veckan stor start. Undvik de dyrare sexcylindriga motorerna och välj E 220d, som passar den smidiga och avslappnade karaktären hos E Class Cabriolet. En riktig klass act.Mercedes Benz erbjuder mer konvertiblar inom sitt sortiment än någon annan bilproducent, med E Class Cabriolet som slår in mellan C-klassen och S-klassen och strax under de två Viktminskning Tabletter sätena SL. Med ett startpris är bara blyg på 45 000 innan några måste ha alternativ är det inte billigt, men när man tänker på det som ett snittpris S Class Cabriolet som börjar från ett öga som vattnar 113 000, är ​​det mer sunt. E Class Cabriolet kan spåra sina rötter tillbaka till W124 300 CE 24 av 1991, som rebadged E Class 1993. Några 33 952 enheter byggdes innan produktionen slutade 1997, innan de ersattes av C Class-baserade CLK. För den senaste modellen har Mercedes rest full cirkel, med den nya cabrioleten baserad på E Class-plattformen, och inte C-klassen som tidigare. Med hjälp av C Class-hjulbasen menade tidigare att rymden på baksidan var begränsad, särskilt för högre vuxna. Med sin debut på 2017 Geneva Motor Visa, den senaste E Class Cabriolet är längre, bredare och längre än tidigare, med tillräckligt med utrymme för fyra vuxna. Med ett isolerat tygtak som härstammar från S-klassen är det lika bra med toppen som det är med taket ner , känner Gå Ner ett Kilo I Veckan varje tums ‘baby S Class’ .Image 2 av 11 För första gången kan E Class Cabriolet beställas med 4Matic allhjulsdrift, medan en sänkt körhöjd (ner 15mm från salongen) skapar en mer sportig körning. Som sagt kommer den topless E-klassen alltid att känna sig mer hemma och kryssa en boulevard än vad den skulle på en lindande B-väg. Bäst konvertibla bilar på försäljningInträdesnivån E 220d kommer sannolikt att vara den största säljaren i Storbritannien. Den kraftfullare E 350d kompletterar diesellinjen. Med sin 3,0-liters turbodiesel-sexcylindriska motor finns ‘mäktig 254bhp och 620Nm på kran. Kanske inte förvånansvärt är 4Matic standardpassform på flaggskeppsdiesel. Pappersälskare kan välja mellan en 2,0-liters fyracylindrig E 300 och 3,0 liter sexcylindrig E 400 Med en motor som härstammar från AMG E 43, levereras den här avstängda versionen med 328bhp och 480Nm vridmoment. En nio-växlad automatisk växellåda är standardpassad över hela E Class Cabriolet-serien. Alla modeller lämnar fabriken i önskvärd AMG Line-trim, men få Bilar kommer att byggas utan en mängd alternativ. Markera några lådor och E Class Cabriolets listpris kommer att svälla avsevärt. Rivalerna är faktiskt få och långt ifrån. Medan Audi A5 Cabriolet och BMW 4 Series Convertible tekniskt konkurrerar med den mindre C-klassen, kommer många E Class-köpare att se på dessa bilar som troliga alternativ. Mängden bakre utrymme och övergripande kvalitet sätter den i samma arena som den dyrare (och snart kommer att ersättas). 6-serien Cabriolet, however.Engines, performance och drive3.7Inträdesnivån E 220d är faktiskt intervallet sweet spot, som erbjuder Den bästa blandningen av effektivitet, dynamik och prestanda. Motorn är imponerande slät och avkopplande, och prestanda är respektabel. Den är långt ifrån snabb men känns oanvändbar vid kryssning. Med 4Matic allhjulsdrift tipsar E Class Cabriolet vågorna på mer än 1.900kg, så även om sexcylindriska versionerna är relativt snabba av linjen, går de inte ut och ut sportbilar. Hanteringen är sammansatt nog, men Cabriolet är knappt lätt på fötterna. Mers dynamiska Select-system är standard över hela intervallet, vilket ger tillgång till ett val av körlägen, men vårt råd skulle vara att hålla bilen i komfort och njuta av Imponerande plysch och raffinerad åktur. Undvik bara de 20 tums hjulen som kan dumma över våra ofullständiga vägar. En standard på de sex cylindriga versionerna och valfri på de andra gör körkvaliteten ännu en hak, men det är dyrt och vi tänker två gånger innan vi kryssar alternativlådan. Istället luta dig tillbaka och njut av den komfortinställda standardupphängningen. Det finns fyra motorer att välja mellan: två bensin och två dieslar. Inträdesnivån E 220d utvecklar 191bhp och 400nm vridmoment för att leverera en 0 62mph-tid på 7,7 sekunder och en topphastighet på 147mph. 4Matic-inställningen ger 0,2 sekunder till 0 62mph-tiden och 2mph till topphastigheten. Sexcylindern E 350d levererar 254bhp och 620Nm vridmoment med 0 62mph-tiden ner till 6,1 sekunder, medan topphastigheten är begränsad till 155mph. Flaggskeppets sexcylinder E 400 levererar 328bhp och 420Nm för att ge bästa inom intervallet 0 62mph-tid på 5,5 sekunder och en topphastighet begränsad till 155mph. Hybriddrivna AMG E 53-versioner förväntas komma senare. I själva verket är E 220d hämtningen av gänget för nu. Och om akten att välja en fyrcylindrig dieselmotor som toppval verkar sakreligiös i den här posten ‘dieselgate’ -världen, så var det. Faktum är att det är motorn som passar bäst i E Class Cabriolets smidiga och avslappnade natur. Bild 4 av 11 Försäkringsgrupper E 220d ska vara det billigaste att försäkra, med en gruppgradering på 40, men kryssar i rutan märkt ‘ Premium Plus ‘höjer premien med en nivå. E350 d är sannolikt den dyraste att försäkra (grupp 45), medan E 400 inte ligger långt bakom (grupp 44). Avskrivningar E-klasssalongen förväntas hålla 45 procent av sitt värde och vi skulle Förvänta sig att Cabriolet passar. Att det är en riktig äkta sits och alla modeller är utrustade med den önskvärda AMG Line-trimmen, kommer att hjälpa till med orsaken. Övriga faktorer som påverkar restvärdena måste innehålla alternativ, rätt färg, läder klädsel och 20 tums aluminiumsfälgar. Bilden är allt i det här segmentet så var försiktig när du väljer ett av de färgstarka takalternativen.