Site Crashes On Black Friday

Site Crashes On Black Friday

CBS News Best Buy (BBY) -webbplatsen blev tillfälligt mörk på Black Friday, ett pinsamt fel för elektronikhandlaren på vad som är den största shoppingdagen på året. Kom tillbaka snart. Köp sagt i ett uttalande att det stängde webbplatsen efter en spik i mobiltrafik utlöste problem som krävde att företaget tillfälligt skulle ta det offline.

Best Buy Twitter-flöde är full av klagomål från iratkunder som hoppades kunna dra nytta av de erbjudanden som återförsäljaren erbjöd på den traditionella starten på semestershoppingperioden. Tidpunkten kunde naturligtvis inte ha varit värre.

vi har inte några specifika egenskaper för bästa köpavbrott, vi vet att det går ner på svart fredag ​​eller cybermåndag kan innebära betydande skador på detaljhandlarens intäkter, säger en representant från Custora som ger kunden analytics data till återförsäljare. Till vår data, Black Friday är årets näst största dag för online shopping, med 3 procent av alla semestrar Gå Ner I Vikt Snabbt Piller som gjordes Gå Ner I Vikt På En Vecka den dagen. Gå Ner I Vikt Snabbt Piller För det andra bara för Cyber ​​Monday, Black Friday ser enorma mängder trafik offline och online och varje år kan vissa återförsäljare inte hantera volymen. Idag har affären hos Best Buy varit ganska snabb sen. Bolaget rapporterade bättre än förväntat resultat för tredje kvartalet, och VD Hubert Joly har uttryckt optimism om sina försäljningsutsikter för den kritiska semesterperioden.

Fortfarande är Best Buy-aktier lite förändrade sedan årets början, vilket tyder på att många investerare är fortsatt skeptiska över företagets framtid. Aktien steg 65 cent till $ 39,40 i tidig handel.

Återförsäljare måste gå en bra linje under semesterperioden genom att erbjuda erbjudanden som lockar till sig för att locka kunder. Men den svarta fredagsförsäljningen har minskat de senaste åren, eftersom återförsäljare har börjat diskontera sina varor tidigare i november och på grund av grothw i online shopping. Data från ShopperTrak, som övervakar 70 000 butiker, visade att Black Friday-försäljningen sjönk 13,2 procent förra året.